۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

بازی کردن در مرورگر، توسعه‌ی هسته‌ی لینوکس

اخیرا http://www.quakelive.com/ پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های لینوکس و مکینتاش رو هم اضافه کرده. توی این سایت شما می‌تونید با یه مرورگر (IE، فایرفاکس یا سافاری) برین و به صورت رایگان و آنلاین quake بازی کنید.
برای بازی کردن توی فایرفاکس، اول یه افزونه (extension) نصب میشه، و بعد هم یه چیزایی داونلود میشه (که میتونه زمان نسبتا زیادی بگیره) و بعد یه مرحله‌ی تعیین سطح داره و بعدشم بازی! البته ظاهرا اینترنت سریع می‌خواد چون من که از بس باید منتظر می‌شدم از خیرش گذشتم!
از سیستم دقیق اجراش هم فعلا خبر ندارم!
***
اگه احیانا علاقمندین در مورد توسعه‌ی هسته‌ی لینوکس، این که چه افراد و شرکت‌هایی در این زمینه فعال هستند و کلا نرخ رشد هسته‌ی لینوکس به چه صورته بد نیست این مقاله رو ببینید:
http://www.linuxfoundation.org/publications/whowriteslinux.pdf
جالبه!
***
و در پایان باز اگه دوست دارین بدونین چرا فدورا از یه سری چیزها مثل کدک‌های صوتی تصویری خاص مثل MP3 و MPEG پشتیبانی نمی‌کنه و چرا بهتره که ما هم ازشون (تا جایی که میتونیم!) استفاده نکنیم، به این‌جا: http://fedoraproject.org/wiki/Software_Patents یه نگاهی بندازین!

۲ نظر:

  1. فایل پی-دی-اف را خوندم.خیلی مفید بود.مخصوصا شرکت هایی که پشت قضیه کرنل بودن جالب بود.ممنون.

    راستی یادمه یه زمانی راجع به تعداد کاربران سیتم عامل ها و نسبت آنها یه پستی تو ۳۶۰ زده بودی و یه نودار دایره ای گذاشته بودی برای مقایسه.هنوز نسبت ها همونه؟یه پستی در این زمینه بزنی بد نیست!

    پاسخحذف
  2. :)
    باشه احتمالا به زودی می‌زنم! (البته یادم نیست قبلا هم من زدم یا نه!!)
    ;)

    پاسخحذف