۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

تعطیلات غیرمنتظره و شکوفایی آشپزی اتاق... و یه چیز دیگه!


این تعطیلی‌ها چه اثراتی که ندارند! با توجه به تعطیلی که اعلام شد، و بعد تکذیب شد، و بعد در هر صورت به علت مشکلات به وجود اومده تایید شد، و این که من و محمد مهدی (داداش میثم نبی!) نرفتیم خونه، و این که این ۳ روز رو دانشگاه غذا نمیده، ما مجبور شدیم به فکر غذا باشیم. از شانس منم (و با توجه که من و محمد به آشپزی علاقمندیم) محمد هر گونه غذا از مشتقات تخم‌مرغ محترم (انواع املت و نیمرو) رو ممنوع کرده؛ صبح تا شب باید به این که چی بخوریم فکر کنم! همشم کار فکر کردنو میده به من (هر چند تهش مجبور میشه خودش بگه چی بخوریم معمولا) ؛). خلاصه... ظهر امروز که به عدس پلو رضایت داد:
اما بعد تصمیم گرفتیم که برای شب یه غذای مقوی‌تر درست کنیم تلف نشیم یه وقت! برای غذا هم زرشک پلو با مرغ رو انتخاب کردیم، در نتیجه عصری پا شدیم رفتیم یه خرید درست و حسابی یه فروشگاه زنجیره‌ای (که برای این که تبلیغ نشه اسمشو نمیگم P: چقدر کلاس داشت این جمله!)، اون موقع متوجه شدم چقدر وقته فروشگاه نرفتم(؟!!)، و خلاصه خرید کردیم و برگشتیم و ... تهش نتیجه شد همون عکس اولی! البته اکثر زحمتش رو هم محمد کشید. جاتون خالی بعد همون سوپش احساس سیری کردیم، ولی خب آدم که دلش نمیاد بعد آماده شدن غذا از خیرش بگذره که! این شد که نشستیم و البته با یه مقدار تخفیف بقیش رو خوردیم. با این که یه ۱ ساعتی از خوردنش میگذره هنوز احساس ترکیدگی میکنم D: جاتون خالی چیز خوبی از آب درومد!

***

خب بگذریم! شما میدونستین حتی اگه گرون‌ترین دوربین فیلم‌برداری دیجیتال مدرن رو بخرین و باهاش فیلم بگیرین، حداقل توی یه سری از کشورها از جمله آمریکا، حق فروش فیلمی که گرفتین رو ندارین؟!! و اگه بخواین بفروشین باید بسته به تعدادی که میخواین بفروشین هزینه بدین به MPEG-LA. این فرمت H.264 هم که اخیرا قراره خیلی از سایت‌ها برای پخش فیلم به جای فلش ازش استفاده کنن مربوط به MPEG-LA میشه و با توجه به شرایطی که داره ممکنه بعدا دردسر بشه! هرچند تا ۲۰۱۵ میشه فیلم‌هایی به این فرمت رو بدون پرداخت هزینه‌ای به رایگان پخش کرد (اگه بخواین بفروشین باز باید پول بدین) اما بعد از اون سال ممکنه حتی به صورت رایگان هم حق پخش نداشته باشین... و این اصلا چیز خوبی نیست! و البته با توجه به این که مرورگرهای opera و فایرفاکس فعلا تصمیم ندارن هزینه گواهی پخش H.264 رو بدن و ازش پشتیبانی کنند؛ و در نتیجه این ۲تا ازاین قالب پشتیبانی نمیکنند، باید ببینیم تهش چی میشه! متاسفانه گوگل و مایکروسافت و اپل از این قالب پشتیبانی میکنند...

۸ نظر:

  1. تو اين سايت بريد عكس غذاتون رو بذاريد و share اش كنيد و بگيد كه جز غذاهاي ايرانيه
    http://www.foodspotting.com

    پاسخحذف
  2. چه چیزایی پیدا میشه!! :) باشه البته عکس‌های قشنگ‌تری از غذاهای ایرانی میشه پیدا کرد....

    پاسخحذف
  3. چقدرم که خودتونو تحویل می گیرید شماها!:)

    پاسخحذف
  4. می بینم که تعداد پستهای وبلاگت هم دچار تحول شده و بعد از مدتها چند تا مطلب نوشتی!

    پاسخحذف
  5. اون غذا بالاییه چی چیه؟

    پاسخحذف
  6. آره دیگه آرمان یهو زد به سرم!
    غذا اولیه که زرشک پلو با مرغ بود، دومیه هم عدس پلو
    P:

    پاسخحذف
  7. به به!چه میکنه این هدایت وطن خواه(با لحن فردوسی پور بخون)
    منم جات خالی اصفهان بودم:)

    پاسخحذف
  8. به سلامتی.. سوغاتی من کو؟!! ؛)

    پاسخحذف