۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

پارسیدورا ۱۴

بله! هفته‌ی پیش پارسیدورا ۱۴ رو منتشر کردیم! ولی خب زودتر از این دیگه فرصت نکردم در موردش بلاگ بزنم.
این سری فکر می‌کنم زمان انتشار خوبی داشتیم. مهم‌ترین باگ‌هایی که توی فدورا ۱۴ بهش برخورده بودم تا زمان انتشار پارسیدورا ۱۴ حل شدند، و فکر کنم نسخه‌ی تر و تمیزی درومده باشه :) حداقل تا الان که مشکل خاصی توش دیده نشده (تا جایی که من خبر دارم!). تو این نسخه یه مقداری هم کارهای خودمون به صورت قشنگ‌تری اعمال شدند، و تنظیمات کوچکی هم که به نظر میاد مناسب باشند توش اعمال شدند. مثل فعلا بودن تایپ راست به چپ به صورت پیش‌فرض توی اپن‌آفیس توی محیط انگلیسی (حالت عادیش اینه که اگه زبون محیط رو روی یه زبون راست به چپ مثل فارسی بذاریم این قابلیت فعال میشه؛ ولی خب چون خیلیا ترجیح میدن تو محیط انگلیسی کار کنن ما به صورت پیش‌فرض فعالش کردیم)؛ یا مثلا فعال بودن کلیک با تاچپد. تغییرات دیگه هم توی صفحه‌ی ویژگی‌های سایت اومده.

کلا به نظر خودم جایگزین خوبی برای فدورا ۱۴ه، مخصوصا اگه دسترسی به اینترنت خوبی نداشته باشه آدم! این سری هم از اول برای دانلود موجود بود، و هم از طریق فروشگاه‌های سیتو و لینوکس‌شاپ قابل خریده.

فقط الان بعد انتشار به این نتیجه رسیدم که یکمی راهنما هم لازمه! قبلا خیلی به اینش فکر نکرده بودم ؛) مثلا الان استفاده از دیسک پارسیدورا ۱۴ برای حذف و نصب برنامه‌ها خیلی جالب‌تر از پارسیدورا ۱۳ شده، ولی هیچ جا نگفتیم چطوریه! به این نتیجه رسیدم که یه بخش «سوال‌های معمول» یا FAQ هم برای سایت لازمه؛ برای توضیح این طور توضیحات و این که مثلا پارسیدورا به صورت پیش‌فرض انگلیسیه و فارسی نیست!! (چون خیلیا از محیط فارسی فراری هستن) خب این رو هم گذاشتم توی کارهای آینده... P:

پانوشت: استفاده از دیسک پارسیدورام کار سختی نیست! اگه با Add/Remove Software کار کنید کافیه دیسک رو بذارین تو سیستم، خودش اگه دیسک باشه ازش استفاده می‌کنه و اگه نباشه هم استفاده نمیکنه. اگه هم از yum استفاده بشه، به صورت پیش‌فرض کاری با دیسک نداره و اگه بخواین از دیسک استفاده کنه، باید با گزینه‌ی enablerepo=parsidora-dvd-- استفاده کرد، مثلا:
yum --enablerepo=parsidora-dvd install vdrift

۶ نظر:

  1. خوبه يه پارسيدورا هر دفه ور‍ژن بده شما يه بلاگ بزني

    پاسخحذف
  2. ۱. مبارکه
    ۲. ببین کی داره به من میگه! یکی ندونه فکر میکنه روزی ۶ بار بلاگ می‌زنن! ؛)

    پاسخحذف
  3. مقارن شدن سی امین سالگرد تولدت با پارسیدوراتون مبارک

    پاسخحذف
  4. ممنون :)
    عاطفه: خودت ۳۰ سالته!

    پاسخحذف