۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

چند روز پیش شارژ گوشیم تموم شد. وقتی شارژرش رو وصل کردم، گوشی فقط چشمک می‌زد و خلاصه به هیچ وجه روشن نشد. مشکل از باتریش هم نبود... دیشب بردمش یه‌جا که ببینه چشه. گوشی رو گرفت و وصل کرد و گفت صبر کن! ازش پرسیدم چی کار می‌کنی؟ گفت دارم فلش می‌کنم. گفتم پس اطلاعاتش پاک میشه؟! گفت پاک شده!

چند وقت پیش ظرفیت سیم‌کارت گوشیم برای ذخیره‌ی شماره‌ها پر شده بود و یه سری شماره توی حافظه‌ی گوشیم بود. به سلامتی همش پریده الان! و البته یه سری چیز دیگه هم بود که به اندازه‌ی شماره‌ها مهم نبود. :(

خیلی وقت پیش یه کپی از اطلاعات گوشیم گرفته بودم ولی اخیرا نه. اون موقع هم هنوز حافظه سیم‌کارتم پر نشده بود. دیگه بعدش کپی گرفتن از گوشی رو ادامه ندادم و الان پشیمونم. تصمیم گرفتم از این به بعد به صورت مرتب از اطلاعات گوشیم کپی بگیرم.

اما این قضیه به این‌جا ختم نمیشه. احتمالا تا حالا خیلی شنیدین که از اطلاعات مهم «باید» کپی پشتیبان گرفت. شما همچین کپی دارین؟ از اطلاعات گوشی، هارد دیسک سیستم خونه یا لپ‌تاپتون؟ حتما بگیرین. شاید سال‌ها هیچ مشکلی پیش نیاد، ولی وقتی بیاد لزوما قبلش خبر نمیکنه و ممکنه کلی حسرت بخورین. خلاصه مواظب باشید! اتفاق ممکنه حتی در حد پاک کردن تصادفی یه سری فایل باشه...
اتفاقا همین امروز دیدم یکی از بچه‌ها کل اطلاعات هاردش رو از دست داده. مواظب باشید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر